Είχατε δεσμευτεί προεκλογικά για ένα διαφορετικό μείγμα οικονομικής πολιτικής. Τώρα που έχετε αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας και μετά από τις πρώτες διαπραγματεύσεις με τους «θεσμούς», θεωρείτε ότι θα εφαρμοστεί στο ακέραιο το οικονομικό πρόγραμμα που είχατε εξαγγείλει;

Ό,τι είπαμε προεκλογικά, ισχύει στο ακέραιο. Αυτό άλλωστε κατέστη σαφές και από τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού. Μάλιστα τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, την οποία είχαμε εξαγγείλει για το 2020, ξεκινάμε να την εφαρμόζουμε από τώρα, προς άμεση ανακούφιση εκατομμυρίων ιδιοκτητών ακινήτων!

Όπως προέκυψε και κατά την πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρέγκλινκ, εμπεδώνεται ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στους ευρωπαϊκούς «θεσμούς». Ο πρωθυπουργός έχει τονίσει ότι η κυβέρνηση θα τηρήσει τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος το 2019 και το 2020. Και η υλοποίηση ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων θα ανοίξει τον δρόμο για τη μείωση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα από το 2021, με στρατηγική επιλογή την περαιτέρω ανακούφιση των πολιτών από την υπερφορολόγηση που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτές ακριβώς ήταν οι δεσμεύσεις μας καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Πρώτα η εμπέδωση της εμπιστοσύνης, μετά η διαπραγμάτευση για τη μείωση των πλεονασμάτων.

Ζητούμενο και «σημαία» για την κυβέρνηση της ΝΔ είναι η ανάπτυξη και οι επενδύσεις. Ποιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν στον Πειραιά για να πρωταγωνιστήσει και ποιος ο ρόλος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας;

Ο Πειραιάς χρειάζεται ένα δυναμικό πρόγραμμα επενδύσεων για να δημιουργηθούν πολλές, σταθερές και καλά αμειβόμενες νέες θέσεις εργασίας. Εγώ αυτό θα κυνηγήσω. Αυτός είναι ο βασικός μου στόχος. Να φέρω δουλειές στην πόλη μας.

Η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Cosco – Hewlett Packard (2013) και η μετέπειτα εξαγορά του ΟΛΠ από την Cosco (2016) άλλαξαν συνολικά τους όρους του διαμετακομιστικού εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω του Πειραιά, ο οποίος είναι σήμερα το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο. Με τη νέα επένδυση της Cosco, μέσα στην επόμενη διετία ο Πειραιάς αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι ολόκληρης της Μεσογείου.

Αυτό που χρειάζεται είναι η λήψη στοχευμένων μέτρων ώστε αυτή η αλματώδης ανάπτυξη του λιμανιού να αποφέρει αντίστοιχη ανάπτυξη σε ολόκληρη την πόλη.

Πώς μπορεί να γίνει ο Πειραιάς προορισμός και όχι πέρασμα για τους τουρίστες, κάτι το οποίο είναι διαχρονικό αίτημα;

Η επένδυση στον τουρισμό είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη. Αυτό όμως προϋποθέτει έργα υποδομής. Επέκταση της βάσης κρουαζιέρας του ΟΛΠ, ώστε να μπορεί να δέχεται περισσότερα κρουαζιερόπλοια, κατασκευή τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχειακών μονάδων, ανέγερση μεγάλων εμπορικών κέντρων. Επαναλαμβάνω ότι το «κλειδί» για όλα αυτά είναι η προσέλκυση επενδύσεων. Ωστόσο, για να γίνει ο Πειραιάς μας ένας σύγχρονος τουριστικός, πολιτιστικός και επιχειρηματικός προορισμός, πρέπει συγχρόνως να αντιμετωπιστούν όλα εκείνα τα προβλήματα που διαχρονικά αποτρέπουν όχι μόνο τους τουρίστες αλλά ακόμα και τους ίδιους τους κατοίκους από το να συμμετέχουν στην κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης.

Αναφερθήκατε προσφάτως σε δηλώσεις σας στον «επαναπατρισμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων» στον Πειραιά. Αναπτύξτε μας περισσότερο το σκεπτικό σας.

Σήμερα ο Πειραιάς αδυνατεί να προσελκύσει ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Αδυνατεί μάλιστα να συγκρατήσει και τις υφιστάμενες, αφού ακόμα και από το 2017 μέχρι το 2018 μειώθηκαν περαιτέρω οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα και διαχειρίζονται πλοία ελληνικών συμφερόντων.

Πρωταρχικό αίτιο αυτής της κατάστασης είναι η γραφειοκρατία, που καθιστά δυσλειτουργικές και χρονοβόρες για τις ναυτιλιακές εταιρείες τις διαδικασίες από το πιο απλό πράγμα μέχρι το πιο σημαντικό. Έπειτα έρχεται το υψηλό κόστος που συνεπάγονται οι ποσοστώσεις στις επανδρώσεις σε συνδυασμό με τη δυσμενή φορολογική και ασφαλιστική μεταχείριση των Ελλήνων ναυτικών από το ελληνικό κράτος. Και, τέλος, η έλλειψη σταθερότητας, που τα προηγούμενα χρόνια καθιστούσε υψηλού κινδύνου την επένδυση σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, όχι μόνο ναυτιλιακού ενδιαφέροντος.

Η επίλυση αυτών των ζητημάτων, σε συνδυασμό με τη μείωση των φορολογικών και κοινωνικοασφαλιστικών βαρών γενικότερα, αποτελεί προϋπόθεση για τον επαναπατρισμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης και την αποτροπή φυγής έτι περισσοτέρων.

Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς και πώς μπορούν να λυθούν;

Η γενικότερη απαξίωση της πόλης όλο το προηγούμενο διάστημα έχει προκαλέσει μια εικόνα παρακμής και εγκατάλειψης. Η καθαριότητα είναι ανεπαρκής, υπάρχουν προβλήματα με τη διαχείριση των απορριμμάτων, ενώ δεν έχει γίνει ουσιαστική επένδυση στην πρόοδο της ανακύκλωσης. Σε μείζον πρόβλημα έχει εξελιχθεί το κυκλοφοριακό, για το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η καθυστέρηση στην επέκταση του μετρό και στην ολοκλήρωση του τραμ. Δυσκολίες στη μετακίνησή τους αντιμετωπίζουν ακόμα και οι πεζοί, ενώ για τα άτομα με αναπηρία η πόλη μας δυστυχώς δεν διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές. Άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι η στάθμευση. Χιλιάδες θέσεις νόμιμης στάθμευσης καταργήθηκαν για να διέλθουν οι γραμμές του τραμ, χωρίς συγχρόνως να σχεδιαστούν επίγειοι και υπόγειοι χώροι στάθμευσης, που είναι απολύτως αναγκαίοι για να καλύψουν αυτό το τεράστιο κενό. Και η ποιότητα ζωής υποβαθμίζεται περαιτέρω από την έλλειψη χώρων πρασίνου και άθλησης, καθώς από την έλλειψη ασφάλειας σε πολλές συνοικίες και γειτονιές.

Ο Πειραιάς χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο ανάπλασης, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των πολιτών σε όλα τα επίπεδα. Ως νεοεκλεγείς βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων θα επιδιώξω τη συνεργασία με τον Δήμο και την Περιφέρεια για να ξεκινήσουμε από κοινού μια σειρά πρωτοβουλιών για όλα αυτά τα ζητήματα. Και θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για την ανάδειξη των προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων και την εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, ώστε ο Πειραιάς μας να αποκτήσει σύντομα την εικόνα και το επίπεδο ζωής που αναλογεί σε ένα από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου!

Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα paraskhnio.gr